Informacja dotycząca trybu składania petycji w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji
Przedmiotem PETYCJI może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Podstawy prawne:
ustawa z dnia 11 lipca 2015 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195).
Petycje można składać:
1) osobiście w siedzibie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji;
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa;
2) listownie na adres: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060
Warszawa;
3) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail:
sekretariatdksiw@mac.gov.pl lub mac@mac.gov.pl;
4) faxem na nr: 22 829-48-55
Petycję składa się:
· w formie pisemnej albo
· za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Petycja powinna zawierać:
1) oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (imię i nazwisko lub nazwę); jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
2) wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;
3) oznaczenie adresata petycji (Minister Administracji Cyfryzacji);
4) wskazanie przedmiotu petycji;
5) petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów - przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję (należy przedstawić dokument, z którego wynika umocowanie do działania w jej imieniu);
6) petycja składana w interesie podmiotu trzeciego zawiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu. Podmiot, w interesie, którego składana jest petycja, wyraża zgodę na złożenie w jego interesie petycji w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.
Uwaga: na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego zamieszcza się informację zawierającą odwzorowanie cyfrowe (skan) petycji oraz datę jej złożenia. Imię i nazwisko lub nazwę (oznaczenie) podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana zamieszcza się w przypadku wyrażenia zgody na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych. Informacja o przebiegu postępowania podlega aktualizacji, w szczególności o dane dotyczące zasięganych opinii, przewidywanego terminu oraz sposobu załatwienia petycji.
Informacja dot. trybu składania petycji została również umieszczona w załączniku.