2017-07-11

Załatwianie spraw

Szczegółowe informacje dotyczące trybu załatwiania spraw w Departamencie Kompetencji Cyfrowych można uzyskać w sekretariacie departamentu.

 

Dane kontaktowe:

tel. 22 245 55 85;

e-mail - sekretariat.dkc@mc.gov.pl

 

Czym się zajmuje

 

Departament ma za zadanie podnosić ogólną świadomość społeczeństwa odnośnie tego, do czego służyć może technologia i jak pomaga w rozwiązywaniu codziennych problemów. Wśród zadań jest zarówno stwarzanie warunków technicznych i organizacyjnych do korzystania z usług cyfrowych, jak również promocja poszczególnych kompetencji wśród ogółu społeczeństwa.

 

Szczegółowy zakres zadań

 

1.Wsparcie programowania mechanizmów wspomagających realizację zadań z zakresu kompetencji cyfrowych w ramach obecnej i kolejnych perspektyw finansowych Unii Europejskiej;

2. Monitorowanie zmian zachodzących w prawie krajowym i unijnym w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych oraz postępu prac legislacyjnych w tym obszarze;

3. Prowadzenie spraw związanych z nadzorem Ministra nad Naukową i Akademicką Siecią Komputerową (NASK) w zakresie związanym z edukacją i podnoszeniem kompetencji cyfrowych;

4. Prowadzenie działań promocyjnych i informacyjnych z zakresu kompetencji cyfrowych;

5. Prowadzenie działań wspierających i promocyjnych w oparciu o przepisy ustawy ­- Prawo telekomunikacyjne w zakresie:

  • dostępu do usług telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych,
  • dostępu użytkowników do informacji oraz możliwości ich rozpowszechniania
  • korzystania z dowolnych aplikacji i usług,
  • przyczyniania się do zapewnienia wysokiego poziomu ochrony danych osobowych,

6. Prowadzenie działań wspierających i promocyjnych w zakresie dostępu do szerokopasmowego Internetu w tym:

  • organizacja szkoleń, warsztatów, konferencji, wizyt studyjnych oraz publikowanie materiałów informacyjnych, w szczególności w celu podniesienia wiedzy i świadomości beneficjentów oraz potencjalnych beneficjentów, wymiany dobrych praktyk w zakresie projektów szerokopasmowych, obowiązujących przepisów prawnych oraz prowadzonych prac legislacyjnych i przewidywanych kierunków zmian,
  • promowanie wartościowych przedsięwzięć podejmowanych w innych krajach europejskich jako przykładów dla rozwoju analogicznych inicjatyw realizowanych w ramach POPC, ze szczególnym uwzględnieniem działań mających na celu osiągnięcie celów Europejskiej Agendy Cyfrowej.