2015-10-21

Informacja dotycząca trybu składania
petycji w Ministerstwie Administracji i
Cyfryzacji

Przedmiotem PETYCJI może być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

 

Podstawy prawne:

ustawa z dnia 11 lipca 2015 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195).

 

Petycje można składać:

1) osobiście w siedzibie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji;

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa;

 

2) listownie na adres: Ministerstwo  Administracji i Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060

Warszawa;

 

3) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail:

sekretariatdksiw@mac.gov.pl lub mac@mac.gov.pl;

 

          4) faxem na nr: 22 829-48-55

 

Petycję składa się:

·         w formie pisemnej albo

·         za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

 

Petycja powinna zawierać:

1) oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (imię i nazwisko lub nazwę); jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;

2) wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów;

3) oznaczenie adresata petycji (Minister Administracji Cyfryzacji);

4) wskazanie przedmiotu petycji;

5) petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów - przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję (należy przedstawić dokument, z którego wynika umocowanie do działania w jej imieniu);

6) petycja składana w interesie podmiotu trzeciego zawiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu. Podmiot, w interesie, którego składana jest petycja, wyraża zgodę na złożenie w jego interesie petycji w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.

 

Uwaga: na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego zamieszcza się informację zawierającą odwzorowanie cyfrowe (skan) petycji oraz datę jej złożenia. Imię i nazwisko lub nazwę (oznaczenie) podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego petycja jest składana zamieszcza się w przypadku wyrażenia zgody na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych. Informacja o przebiegu postępowania podlega aktualizacji, w szczególności o dane dotyczące zasięganych opinii, przewidywanego terminu oraz sposobu załatwienia petycji.

 

Informacja dot. trybu składania petycji została również umieszczona w załączniku.

Załączniki

  Informacja dotyczą...cji w MAC.pdf 201,68 KB (pdf) szczegóły pobierz