2016-08-05

Działania Ministerstwa Cyfryzacji w zakresie przeciwdziałania korupcji

Działania Ministerstwa Cyfryzacji w zakresie przeciwdziałania korupcji:

 

1.  Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2018 - 2020  (Program)

 

2.  Antykorupcja (http://www.antykorupcja.gov.pl)

 

3.   Antykorupcja Edukacyjny portal o antykorupcji (http://antykorupcja.edu.pl )

 

4.   Szkolenia antykorupcyjne (https://www.szkolenia-antykorupcyjne.edu.pl/)

 

5.   Regulamin organizacyjny  MC, wprowadzono zapis :  Komórki organizacyjne w ramach posiadanych kompetencji realizują zadania wynikające z Rządowego Programu Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2020 i analizują pozostające w zakresie ich zadań projekty dokumentów rządowych pod kątem ewentualnych zagrożeń korupcyjnych.

 

6.   Zarządzenie Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji w sprawie regulaminu udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie Cyfryzacji, wprowadzono zapisy : 1. dot. konieczności przestrzegania zasad: zachowania uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców, proporcjonalności, przejrzystości, jawności - przez osoby wykonujące czynności określone w Regulaminie; 2. dot. wyeliminowania koncentracji uprawnień i obowiązków związanych z prowadzeniem postępowania w rękach jednej osoby, tak aby nie prowadziło to do nadmiaru uprawnień decyzyjnych dla tej osoby i dokonano podziału obowiązków pomiędzy różne jednostki organizacyjne Ministerstwa Cyfryzacji.

 

7.   Zarządzenie Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji w sprawie przeprowadzania naboru do korpusu służby cywilnej na stanowiska niebędące wyższymi stanowiskami, wprowadzono zapis; Członkiem Komisji nie może być osoba, która jest małżonkiem kandydata lub jego krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, albo pozostaje wobec niego w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności. 

 

8.   Zarządzenie Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji w sprawie obsługi zgłoszeń podejrzenia korupcji w Ministerstwie Cyfryzacji.

 

9.   Opracowano Wykaz stanowisk zagrożonych korupcją oraz pól ryzyk korupcyjnych w Ministerstwie Cyfryzacji.

 

10.  Zespół do dokonywania analizy oświadczeń majątkowych.

 

11.  Zasady służby przygotowawczej.

 

12.  Wykaz aktów prawnych z obszaru właściwości Ministerstwa Cyfryzacji , które udostępniamy w 2016 roku do przeglądu i oceny pod względem obniżenia ryzyka wystąpienia korupcji ( link). Ewentualne uwagi prosimy kierować na konto : Przeglad.regulacji@mc.gov.pl  w terminie do 30.112016 r. W wyznaczonym okresie nie zgłoszono żadnych uwag.

 

13.  Wykaz aktów prawnych z obszaru właściwości Ministerstwa Cyfryzacjii, które udostępniamy w 2017 roku do przeglądu i oceny pod względem obniżenia ryzyka korupcji ( link) . Ewentualne uwagi prosimy kierować na konto: Przeglad.regulacji@mc.gov.pl w terminie do 30.11.2017 r. W wyznaczonym okresie nie zgłoszono żadnych uwag.

 

14.  Wykaz aktów prawnych z obszaru właściwości Ministerstwa Cyfryzacji, które udostępniamy w 2018 roku do przeglądu i oceny pod względem obniżenia ryzyka korupcji ( link) . Ewentualne uwagi prosimy kierować na konto: Przeglad.regulacji@mc.gov.pl w terminie do 30.11.2018 r. W wyznaczonym okresie nie zgłoszono żadnych uwag.

 

 

15.  Sygnalista : uruchomiono adres e- mail , na który pracownicy MC mogą zgłaszać wszelkie informacje o zdarzeniach, które mają znamiona korupcji lub budzą wątpliwości dotyczące konfliktu interesu.

 

16.  W Ministerstwie Cyfryzacji funkcjonuje specjalny pokój, wyposażony w kamerę i rejestrację głosu, w którym pracownicy mogą się spotykać z podmiotami zewnętrznymi, nie obawiając się, że zostanie im przypisane niestosowne zachowanie o charakterze korupcyjnym.

 

17.  Kodeks etyki służby cywilnej – Zarządzenie Nr 70 PRM z dnia 6.10. 2011r. (Zarządzenie)

 

18.  Wszyscy pracownicy MC musieli złożyć pisemne oświadczenie o zapoznaniu się z ww. zarządzeniem.

 

19.   Informator dla osoby zatrudnionej w MC, zawierający zapis o konieczności przestrzegania  zasad służby cywilnej oraz zasad etyki korpusu służby cywilnej.

 

20.   Zarządzenie Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji w sprawie podejmowania dodatkowego zatrudnienia lub dodatkowych zajęć zarobkowych dla pracowników MC przez członka korpusu służby cywilnej zatrudnionego w MC.

 

21.   Zarządzenie Dyrektora Generalnego MC w sprawie ustalenia regulaminu korzystania ze sprzętu teleinformatycznego MC.

 

22.   Zarządzenie Dyrektora Generalnego Ministerstwa Cyfryzacji w sprawie powołania Doradcy Etycznego.

Załączniki

  zarzadzenie_prm_nr_70_0.pdf 37,61 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Uchwala_nr_37_Rady_...z__299_-1.pdf 740,55 KB (pdf) szczegóły pobierz
  tabelka - zadania M....01.2017.docx 61,13 KB (doc) szczegóły pobierz
  tabelka - zadania M...nę BIP-2.pdf 427,71 KB (pdf) szczegóły pobierz
  tabelka - zadania M...018 roku.docx 50,37 KB (doc) szczegóły pobierz

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się