2015-02-06

Ogłoszenie o otwartym naborze partnera albo nie więcej niż dwóch partnerów do wspólnego przygotowania i realizacji projektu partnerskiego pn. „Uproszczenie i elektronizacja procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców”, finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020.

Minister Administracji i Cyfryzacji

w imieniu stron porozumienia zawartego w dniu 2 lutego 2015 r. pomiędzy Ministrem Administracji i Cyfryzacji oraz Ministrem Gospodarki, działając zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 – 2020 (Dz. U. z  2014 roku poz.1146),

 

ogłasza otwarty nabór partnera albo nie więcej niż dwóch partnerów do wspólnego przygotowania i realizacji

 

projektu partnerskiego „Uproszczenie i elektronizacja procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców”, zwanego dalej „Projektem”, finansowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020.

 

I.  Cel partnerstwa:

Wspólne przygotowanie oraz realizacja Projektu mającego na celu wypracowanie rozwiązań dla potrzeb tworzenia warunków do funkcjonowania sprawnej i efektywnej administracji publicznej przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

 

II.  Zakres tematyczny partnerstwa:

W ramach Projektu planuje się realizację m.in. następujących działań:

1.    Identyfikację i opis procedur oraz stworzenie katalogu procedur administracyjnych z zastosowaniem uniwersalnych identyfikatorów katalogowych.

2.    Opracowanie wspólnego standardu (metodyki) opisu procedur administracyjnych.

3.    Identyfikację barier prawnych w elektronizacji procedur i opracowanie propozycji zmian przepisów prawa w celu ich wyeliminowania.

4.    Stworzenie katalogu podmiotów publicznych.

5.    Stworzenie systemu statystyk w obszarze e-administracji.

 

Na etapie przygotowania Projektu zadaniem partnera/partnerów będzie przygotowanie wszelkiej niezbędnej dokumentacji wymaganej do złożenia wniosku o dofinansowanie Projektu, w tym studium wykonalności Projektu, w ogłoszonym przez Władzę Wdrażającą Programy Europejskie jako Instytucję Pośredniczącą dla Działania 2.1. Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa konkursie  (link do ogłoszenia WWPE: http://www.wwpe.gov.pl/programy/popc/nabor-wnioskow-popc-2-1-2/), w terminie jednego miesiąca od wyłonienia partnera/partnerów nie później niż do dnia 10 kwietnia 2015 roku.

 

III.   Forma prawna partnera:

1.      Jednostka naukowa w rozumieniu art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 30.04.2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2014 r. poz.1620) będąca podmiotem spoza sektora finansów publicznych.

2.      Konsorcja podmiotów wymienionych w pkt 1.

 

IV.   Wymagania:

O udział w postępowaniu może ubiegać się kandydat na partnera o formie prawnej określonej w pkt III, który spełnia następujące wymagania:

1. Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, w tym:

1.1. posiada udokumentowane kompetencje i potencjał co najmniej w zakresie trzech z niżej wymienionych obszarów:

1.1.1.realizował w okresie ostatnich 3 lat zamówienia/prace/projekty z zakresu identyfikacji, opisu i upraszczania procedur administracyjnych,

1.1.2.realizował w okresie ostatnich 3 lat zamówienia/prace/projekty z zakresu modelowania i optymalizacji procesów biznesowych z wykorzystaniem notacji BPMN,

1.1.3.realizował w okresie ostatnich 3 lat zamówienia/prace/projekty związane z opracowywaniem łącznie co najmniej 20 wzorów dokumentów elektronicznych opublikowanych w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE), o którym mowa w art. 19b ust.  1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;

1.1.4.  integracja i rozwój systemów elektronicznej administracji, w tym:

·  realizował w ciągu ostatnich 2 lat zamówienia/prace/projekty związane z integracją systemów teleinformatycznych z elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub

· realizował w okresie ostatnich 2 lat zamówienia/prace/projekty związane z projektowaniem, budową i wdrażaniem systemówteleinformatycznych dla administracji publicznej;

1.2. brał udział w realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej,

1.3. posiada aktualną wiedzę zarówno techniczną, jak i z zakresu obowiązujących przepisów prawa z obszaru informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

2. Dysponuje odpowiednim potencjałem osobowym zdolnym do realizacji poszczególnych działań w co najmniej dwóch z poniższych obszarów:

2.1. posiada zasoby ludzkie (co najmniej 4 osoby) z udokumentowanym doświadczeniem w zakresie analizy przepisów prawa i przygotowywania propozycji zmian prawa,

2.2. posiada zasoby ludzkie (co najmniej 2 osoby) z udokumentowanym doświadczeniem w zakresie modelowania i optymalizowania procesów biznesowych z wykorzystaniem notacji BPMN,

2.3. posiada zasoby ludzkie (co najmniej 4 osoby) z udokumentowanym doświadczeniem w analizie, projektowaniu, przygotowaniu i wdrożeniach systemów teleinformatycznych w architekturze zorientowanej na usługi(Service Oriented Architecture).

 

V.     Zgłoszenie powinno zawierać:

1. opis dotychczasowej działalności kandydata na partnera uwzględniający jego największe osiągnięcia, zwłaszcza w zakresie realizacji projektów finansowych ze środków Unii Europejskiej wspierających rozwój elektronicznej administracji;

2. opis koncepcji udziału w Projekcie, a w szczególności propozycję realizacji działań określonych w pkt II niniejszego ogłoszenia;

3. wykaz realizowanych zamówień/prac/projektów określonych w pkt od IV.1.1. do IV.1.2. niniejszego ogłoszenia wraz z krótkim opisem ich przedmiotu i produktów;

4. wykaz osób określonych w pkt IV.2 niniejszego ogłoszenia, którymi dysponuje kandydat na partnera wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, wykształcenia oraz wskazaniem czynności jakie mogą realizować w Projekcie;

5. oświadczenie o posiadaniu wiedzy z zakresu określonego z pkt IV.1.3 niniejszego ogłoszenia,

6. deklarację gotowości przygotowania wszelkiej niezbędnej dokumentacji wymaganej do złożenia wniosku o dofinansowanie Projektu, w tym studium wykonalności Projektu, w ogłoszonym przez Władzę Wdrażającą Programy Europejskie jako Instytucję Pośredniczącą dla Działania 2.1. Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa konkursie, w terminie jednego miesiąca od wyłonienia partnera/partnerów nie później niż do dnia 10 kwietnia 2015 roku;

7. dokumenty potwierdzające status prawny kandydata na partnera i umocowanie osób go reprezentujących,

8. oświadczenie o zgodności działania kandydata na partnera z celami partnerstwa wraz z jego udokumentowaniem;

9. potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia umowy konsorcjum w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt III .2.

 

 

VI. Liczba partnerów:

Nie więcej niż 2 partnerów będących podmiotami zewnętrznymi wybranymi w ramach niniejszego naboru (nie wliczając w to Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz Ministra Gospodarki).  Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wystąpi w roli Lidera Partnerstwa.

 

VII. Termin składania zgłoszeń:

21 dni od dnia opublikowania ogłoszenia o naborze na stronie internetowej Ministra Administracji i Cyfryzacji (decyduje data wpływu do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji).

 

VIII. Sposób i miejsce składania zgłoszeń:

W postaci papierowej wraz z wersją zapisaną na nośniku elektronicznym należy składać osobiście lub przesyłką rejestrowaną w siedzibie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, pod adresem:

 

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Departament Informatyzacji

ul. Królewska 27
00-060 Warszawa

 

lub w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu:

na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą MAC (adres skrzynki ePUAP: /MAiC/SkrytkaESP) przy wykorzystaniu pisma ogólnego na platformie ePUAP.

 

IX. Kryteria wyboru:

1.        Zgodność działania kandydata na partnera z celami partnerstwa.

2.        Deklarowany wkład kandydata na partnera w realizację celu partnerstwa.

3.        Doświadczenie kandydata na partnera w realizacji projektów o podobnym charakterze.

 

Ocena złożonych zgłoszeń prowadzona będzie zgodnie z art. 33 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 – 2020 (Dz. U. z 2014 roku poz.1146).

Kryteria wyboru partnera (w załączniku).

 

 

 

X. Uwagi:

1. Ogłaszający nabór zastrzega sobie prawo do:

- podpisania umowy partnerskiej z kandydatem na partnera, którego zgłoszenie zostało najwyżej ocenione,

- unieważnienia naboru bez podania przyczyny.

2.  W przypadku unieważnienia naboru Minister Administracji i Cyfryzacji nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie poniósł z tego tytułu podmiot zainteresowany zgłoszeniem swojej kandydatury lub kandydat na partnera, który dokonał zgłoszenia, a w szczególności Minister Administracji i Cyfryzacji nie ponosi odpowiedzialności za koszty przygotowania zgłoszenia.

3. Wyniki naboru zostaną ogłoszone na stronie internetowej Ministra Administracji i Cyfryzacji oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Ministra Administracji i Cyfryzacji.

4. Ocenie podlegać będą zgłoszenia spełniające wymagania formalne określone w pkt V. ogłoszenia.

5. W przypadku złożenia zgłoszenia po terminie, pozostawia się je bez rozpatrzenia.

6. Kandydat na partnera może złożyć jedno zgłoszenie w ramach naboru. Obejmuje to również złożenie zgłoszenia w ramach konsorcjum.

7. Zgłoszenie oraz wszystkie załączniki do zgłoszenia powinny być podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania kandydata na partnera zgodnie z zapisem w dokumencie rejestrowym lub zgodnie z załączonym pełnomocnictwem.

8. Po ogłoszeniu wyników naboru, z wybranym partnerem/partnerami zostanie podpisana umowa o partnerstwie regulująca szczegółowe warunki współpracy i role poszczególnych partnerów przy przygotowaniu i realizacji Projektu.

9. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiającej zawarcie umowy partnerstwa z wybranym w wyniku naboru partnerem, Minister Administracji i Cyfryzacji dopuszcza możliwość zawarcia umowy partnerstwa z podmiotem, który jako następny w kolejności został najwyżej oceniony.

10. Od ogłoszonego wyniku naboru nie przysługuje odwołanie.

11. Zgłoszenie należy przesłać w języku polskim, sporządzone komputerowo.

 
Minister Administracji i Cyfryzacji dokonał wyboru partnera
do wspólnego przygotowania i realizacji projektu „Uproszczenie i elektronizacja procedur
administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców”
 
Rozstrzygnięcie w załączniku.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..