Załatwianie spraw
Szczegółowe informacje dotyczące trybu załatwiania spraw w Departamencie Społeczeństwa Informacyjnego można uzyskać w sekretariacie Departamentu.
Dane kontaktowe:
tel. 22 245 54 50;
e-mail - sekretariat.DSI@mc.gov.pl
Czym się zajmuje
Działania Departamentu skupiają się wokół zadań związanych z podnoszeniem kompetencji cyfrowych, w tym w szczególności na rzecz dostępności cyfrowej, rozwoju zawodów szkolnictwa branżowego jak również wynikających z ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji.
Do zakresu zadań Departamentu należy w szczególności:
1) realizacja zadań związanych z podnoszeniem kompetencji cyfrowych oraz przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu, stosownie do potrzeb w wymiarze indywidualnym, społecznym, obywatelskim i ekonomicznym;
2) realizacja zadań na rzecz rozwoju zawodów szkolnictwa branżowego, dla których Minister Cyfryzacji jest ministrem właściwym;
3) realizacja zadań właściwych dla Ministra Cyfryzacji wynikających z ustawy o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji;
4) prowadzenie działań mających na celu podnoszenie kompetencji cyfrowych pracowników administracji publicznej, w tym koordynacja prac związanych z bazą wiedzy administracji w obszarze kompetencji cyfrowych;
5) koordynacja wdrażania programów rządowych lub europejskich (lub ich części) w obszarze kompetencji cyfrowych;
6) pełnienie w imieniu Ministra Cyfryzacji funkcji Instytucji Otoczenia Umowy Partnerstwa w zakresie 3. osi priorytetowej POPC;
7) współpraca z organizacjami pozarządowymi i zrzeszeniami przedsiębiorców w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowych, w tym konsultowanie propozycji działań i zmian aktów prawnych;
8) realizacja zadań związanych z implementacją do polskiego porządku prawnego aktów prawnych Unii Europejskiej w zakresie dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, w tym realizacja zadań Ministra Cyfryzacji wynikających z dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r. w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego oraz ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych;
9) realizacja zadań w obszarze dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz kształtowanie wiedzy i świadomości pracowników administracji publicznej w tym zakresie;
10) monitorowanie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz przygotowywanie sprawozdań z monitoringu;
11) realizacja zadań właściwych dla Ministra Cyfryzacji wynikających z rządowego programu „Dostępność Plus” i innych rządowych działań w zakresie aktywizacji cyfrowej osób niepełnosprawnych;
12) realizacja badań, analiz w zakresie problematyki społeczeństwa informacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem korzystania z technologii cyfrowych przez poszczególne grupy użytkowników oraz barier w dostępie do technologii cyfrowych.