2019-02-14

Rada do spraw współpracy z kościołami i związkami wyznaniowymi w sprawach przetwarzania przez nie danych - 2019

Rada powołana została zarządzeniem nr 3 Ministra Cyfryzacji z dnia 30 stycznia 2019 r. (Dz. Urz. MC poz. 3) na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów i ma na celu zdiagnozowanie obszarów związanych z przetwarzaniem danych, przez kościoły i związki wyznaniowe, które mogą wymagać wsparcia Ministra Cyfryzacji. Na podstawie zarządzenia w pracach Rady mogą brać udział zarówno przedstawiciele kościołów i związków wyznaniowych działających na podstawie odrębnych ustaw jak też tych wpisanych do rejestru kościołów i innych związków wyznaniowych.

 

Zadania

  • wsparcie Ministra Cyfryzacji w kształtowaniu polityki przetwarzania danych, w tym danych osobowych, w zakresie dotyczącym kościołów i związków wyznaniowych;
  • konsultowanie działań podejmowanych przez Ministra Cyfryzacji w zakresie przetwarzania oraz zabezpieczenia danych w zasobach i archiwach, pozostających w zasobach kościołów i związków wyznaniowych.

Członkowie

W skład Rady wchodzą:

  • Przewodniczący Rady, Dyrektor Departamentu Zarządzania Danymi w Ministerstwie Cyfryzacji;
  • przedstawiciel Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
  • przedstawiciel Rzecznika Praw Dziecka;
  • przedstawiciele kościołów oraz związków wyznaniowych, które powołały niezależne organy nadzorcze, o których mowa w art. 91 ust. 2 RODO.

 

Rzecznik Praw Obywatelskich wyznaczył przedstawiciela, który będzie uczestniczyć w posiedzeniach Rady jako obserwator, bez prawa głosu, a w razie potrzeby przedstawiać stanowisko RPO.

Zaproszenie do członkostwa w Radzie otrzymał też Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

 

Pierwsze posiedzenie Rady odbyło się 27 lutego 2019 r., kolejne będą organizowane w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał. Zapowiedzi kolejnych posiedzeń będą publikowane w załączeniu z minimum tygodniowym wyprzedzeniem.

 

 

Kontakt:

Departament Zarządzania Danymi

Ministerstwo Cyfryzacji

Tel. 22 245 58 52

Email: Sekretariat.DZD@mc.gov.pl

Załączniki

  Protokół z posied....02.2019r.pdf 103,67 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Zapowiedź II posie...9 na BIP.docx 14,17 KB (doc) szczegóły pobierz
  Protokół z II pos...naniowymi.pdf 572,28 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Załącznik - Pismo...naniowych.pdf 125,74 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Załącznik - Pismo...29.3.2019.pdf 212,18 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Zapowiedz III posie... - na BIP.pdf 105,02 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Opinia Rady ds wsp...5.07.2019.pdf 108,81 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Protokół z III po...4.07.2019.pdf 68,06 KB (pdf) szczegóły pobierz
  Aktualna Lista inst...ciołami.pdf 54,74 KB (pdf) szczegóły pobierz

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się