Rejestry i ewidencje prowadzone w Ministerstwie Cyfryzacji
1. Rejestr Pełnomocników Ochrony Cyberprzestrzeni Rzeczypospolitej Polskiej
Rejestr prowadzi Departament Cyberbezpieczeństwa.
2. Centralna Ewidencja Pojazdów
Ewidencję prowadzi Departament Systemów Państwowych.
Szczegółowy zakres danych i informacji gromadzonych w CEP można znaleźć w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.) oraz korzystając ze strony - adres - cepik.gov.pl
3. Centralna Ewidencja Kierowców
Ewidencję prowadzi Departament Systemów Państwowych.
Szczegółowy zakres danych i informacji gromadzonych w CEK można znaleźć w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 1137, z późn. zm.) oraz korzystając ze strony - adres - cepik.gov.pl
4. Rejestr PESEL
Rejestr PESEL (Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności) prowadzi Departament Systemów Państwowych
Szczegółowy zakres danych i informacji gromadzonych w rejestrze PESEL można znaleźć w ustawie z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 388 z późn. zm.).
Więcej informacji można znaleźć korzystając ze stron:
https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/czym-jest-rejestr-pesel
https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/czym-jest-numer-pesel
https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/sprawdz-swoje-dane-w-rejestrze-pesel
5. Rejestr Dowodów Osobistych
Rejestr prowadzi Departament Systemów Państwowych.
Szczegółowy zakres danych i informacji gromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych można znaleźć w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. 2010 nr 167 poz. 1131).
Wykaz unieważnionych dowodów osobistych – wykaz prowadzony w formie elektronicznej, przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, w którym są informacje o seriach i numerach unieważnionych dowodów osobistych oraz o seriach i numerach błędnie spersonalizowanych lub utraconych blankietach dowodów osobistych (art. 53 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych).
Więcej informacji można znależć korzystając ze stron:
- sprawdź swoje dane w rejestrze dowodów osobistych - https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/sprawdz-swoje-dane-w-rejestrze-dowodow-osobistych ;
- sprawdź czy dowód jest unieważniony - https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/sprawdz-czy-dowod-jest-uniewazniony ;
- sprawdź czy dowód osobisty jest gotowy do odbioru - https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/odbior-dowodu-osobistego-sprawdz-czy-twoj-dowod-jest-gotowy
6. Rejestr Stanu Cywilnego
Rejestr prowadzi Departament Systemów Państwowych.
Rejestr prowadzony przez ministra właściwego do spraw informatyzacji w systemie teleinformatycznym, w którym rejestrowane są zdarzenia z zakresu rejestracji stanu cywilnego, w tym urodzenia, małżeństwa i zgony (rejestr prowadzony przez kierowników urzędów stanu cywilnego).
Szczegółowy zakres danych i informacji gromadzonych w Rejestrze Stanu Cywilnego można znaleźć w ustawie z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. 2014 poz. 1741).
7. Rejestr Dokumentów Paszportowych
Ewidencję prowadzi Departament Zarządzania Systemami.
Szczegółowy zakres danych i informacji gromadzonych w RDP można znaleźć w ustawie z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 350, ze zm.).
Korzystając ze strony https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/sprawdz-czy-twoj-paszport-jest-gotowy można sprawdzić czy paszport jest gotowy do odbioru.
8. Rejestr Umów/Zamówień
Rejestr prowadzi Departament Budżetu i Finansów.
Rejestr powyższy jest dostępny po kliknięciu na link - http://mc.bip.gov.pl/rejestr-umow-zamowien/rejestr-umow-zamowien-finansowanych-w-2016.html
9. Rejestr Postępowań o Udzielenie Zamówienia Publicznego
Rejestr prowadzi Departament Budżetu i Finansów.
Informacje dotyczące prowadzonego rejestru można uzyskać w sekretriacie Departamentu Budżetu i Finansów
tel. 22 245-54-53; e-mail - sekretariat.dbif@mc.gov.pl
10. Rejestr Krajowych Podróży Służbowych
Rejestr prowadzi Departament Budżetu i Finansów.
Informacje dotyczące prowadzonego rejestru można uzyskać w sekretriacie Departamentu Budżetu i Finansów
tel. 22 245-54-53; e-mail - sekretariat.dbif@mc.gov.pl
11. Rejestr Zarządzeń Ministra Cyfryzacji
Rejestr prowadzi Departament Prawny
Informacje zawarte w prowadzonych rejestrach i ewidencjach podlegają udostępnieniu i ponownemu wykorzystywaniu na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 2058, z późn. zm.).
Informacje na temat prowadzonego rejestru można uzysakć w sekretariacie Departamentu Prawnego
tel. 22 245-59-15; e-mail - sekretariat.dp@mc.gov.pl
12. Rejestr Decyzji Ministra Cyfryzacji
13. Rejestr Pełnomocnictw i Upoważnień Ministra Cyfryzacji
Rejestr prowadzi Departament Prawny
Informacje na temat prowadzonego rejestru można uzyskać w sekretariacie Departamentu Prawnego
tel. 22 245-59-15; e-mail - sekretariat.dp@mc.gov.pl
14. Rejestr Wniosków o Udostępnienie Informacji Publicznej oraz Wniosków o Ponowne Wykorzystywanie Informacji Sektora Publicznego
Rejestr prowadzi Biuro Ministra
Informacje dotyczące prowadzonego rejestru można uzyskać w sekretriacie Biura Ministra
tel. 22 245-59-31; e-mail - sekretariat.bm@mc.gov.pl
15. Ewidencja Pełnomocnictw i Upoważnień udzielanych Ministrowi Cyfryzacji
Ewidencję prowadzi Biuro Ministra
Informacje dotyczące prowadzonej ewidencji można uzyskać w sekretariacie Biura Ministra
tel. 22 245-59-31; e-mail - sekretariat.bm@mc.gov.pl
16. Ewidencja podmiotów, do których składu osobowego zostali powołani Minister, Sekretarz Stanu, Podsekretarz Stanu lub Szef Gabinetu Politycznego Ministra
Ewidencję prowadzi Biuro Ministra
Informacje dotyczące prowadzonej ewidencji można uzyskać w sekretariacie Biura Ministra
tel. 22 245-59-31; e-mail - sekretariat.bm@mc.gov.pl
17. Ewidencja podmiotów, do których składów osobowych zostali powołani pracownicy Ministerstwa
Ewidencję prowadzi Biuro Ministra
Informacje dotyczące prowadzonej ewidencji można uzyskać w sekretariacie Biura Ministra
tel. 22 245-59-31; e-mail - sekretariat.bm@mc.gov.pl
18. Ewidencja Osób Upoważnionych do Przetwarzania Danych Osobowych
Ewidencję prowadzi Biuro Dyrektora Generalnego
Informacje dotyczące prowadzonej ewidencji można uzyskać w sekretariacie Biura Dyrektora Generalnego
tel. 22 245-59-17; e-mail - sekretariat.bdg@mc.gov.pl
19. Rejestr Zarządzeń oraz Decyzji Dyrektora Generalnego Ministerstwa
Ewidencję prowadzi Biuro Dyrektora Generalnego
Informacje dotyczące prowadzonej ewidencji można uzyskać w sekretariacie Biura Dyrektora Generalnego
tel. 22 245-59-17; e-mail - sekretariat.bdg@mc.gov.pl
20. Rejestr Upoważnień i Pełnomocnictw Udzielonych przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa
Ewidencję prowadzi Biuro Dyrektora Generalnego
Informacje dotyczące prowadzonej ewidencji można uzyskać w sekretariacie Biura Dyrektora Generalnego
tel. 22 245-59-17; e-mail - sekretariat.bdg@mc.gov.pl
21. Centralne Repozytorium Informacji Publicznej
Rejestr prowadzi Departament Rozwoju Usług Cyfrowych
Informacje dotyczące prowadzonego rejestru można uzyskać kontakt@danepubliczne.gov.pl
lub w sekretariacie departamentu
tel. 22 245-55-44; e-mail - sekretariat.druciod@mc.gov.pl