OGŁOSZENIE O KONKURSIE
na podstawie art. 12 c ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114) Minister Administracji i Cyfryzacji[1] ogłasza konkurs na dofinansowanie projektu informatycznego o publicznym zastosowaniu
1. Przedmiot konkursu:
dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych podmiotów realizujących zadania publiczne do potrzeb osób niepełnosprawnych.
2. Podmioty publiczne mogące ubiegać się o dofinansowanie:
jednostki samorządu terytorialnego i ich organy, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej.
Zadanie publiczne może być realizowane także w drodze współdziałania między jednostkami samorządu terytorialnego lub w drodze współdziałania samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
3. Warunki udziału w konkursie:
1) w konkursie mogą brać udział podmioty, o których mowa w punkcie 2 ogłoszenia, mogące otrzymywać dotacje celowe z budżetu państwa i nie podlegające wyłączeniu, o którym mowa w art. 2 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
2) podmiot, który otrzyma dofinansowanie zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego wynoszącego co najmniej 20 % wartości projektu;
3) wniosek o dofinansowanie powinien być sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji
z dnia 5 czerwca 2014 roku w sprawie przeprowadzania konkursu oraz przeznaczania i rozliczania środków finansowych na informatyzację (Dz. U. z 2014 r. poz. 780), zwanego dalej „rozporządzeniem”;
4) do wniosku dołącza się:
- kalkulację kosztów związanych z realizacją projektu,
- oświadczenie, że realizacja projektu nie jest finansowana ze środków budżetu państwa innych niż te, których dysponentem jest Minister Administracji i Cyfryzacji,
- oświadczenie potwierdzające, że podmiot publiczny ubiegający się o dofinansowanie nie zalega z wpłatami z tytułu należności budżetowych,
- dokumenty potwierdzające informacje, o których mowa w pkt A.2 ppkt 1-3 załącznika nr 1 do rozporządzenia,
- szczegółowe założenia projektu, a w przypadku projektu informatycznego - szczegółowe założenia funkcjonalne i techniczne, w tym informacje o planowanym poziomie spełnienia minimalnych lub wyższych wymagań Web Content Accessibility Guidelines (WCAG 2.0) dla systemu teleinformatycznego w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych zaprezentowane w sposób analogiczny, jak w załączniku Nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 roku w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych, w formie odpowiedniej tabeli wskazującej na zgodność poszczególnych elementów serwisu z tymi wymaganiami,
- analizę ekonomiczno-finansową celowości realizacji projektu,
- w przypadku realizowania zadania w drodze współdziałania, do wniosku należy dołączyć kopię umowy lub porozumienia określającego w szczególności podział zadań związanych z przygotowaniem lub realizacją przedsięwzięcia, sposób finansowania tych zadań oraz wskazanie podmiotu wiodącego;
5) wniosek o dofinansowanie może być złożony w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP. Wniosek jest podpisywany przez osobę kierującą tym podmiotem;
6) W przypadku złożenia niekompletnego wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do usunięcia braków w terminie 14 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
4. Kryteria oceny wniosku o dofinansowanie:
1) cel ustanowienia projektu (0-25 pkt);
2) możliwość wykonania projektu i zastosowania jego wyników (0-20 pkt);
3) zasadność planowanych kosztów w stosunku do przedmiotu i zakresu projektu (0-20 pkt);
4) znaczenie projektu dla promocji społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy (0-10 pkt);
5) znaczenie projektu dla integracji zasobów i usług świadczonych drogą elektroniczną w administracji publicznej (0-10 pkt);
6) znaczenie projektu dla realizacji zadań publicznych udostępnionych drogą elektroniczną, w szczególności przydatność dla:
a) przedsiębiorców (0-5 pkt),
b) obywateli (0-5 pkt),
c) administracji publicznej (0-5 pkt).
5. Termin i warunki realizacji projektu:
1) projekt zostanie zrealizowany nie później niż do dnia 31 grudnia 2015 roku;
2) beneficjent przeprowadzi niezależny audyt końcowy i przedstawi raport potwierdzający spełnienie przez zbudowane lub dostosowane strony internetowe wymagań określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 rokuw sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2012 poz. 526 oraz z 2014 r. poz. 1671) oraz pozostałych wymagań zadeklarowanych w projekcie.
Audyt dostępności stron internetowych powinien uwzględniać przeprowadzenie analizy automatycznej, badania eksperckiego, jak i badania przeprowadzonego przez osoby niepełnosprawne;
3) informacja o dofinansowaniu projektu ze środków Ministra Administracji
i Cyfryzacji umieszczona będzie na, zbudowanej lub dostosowanej w ramach projektu, stronie internetowej podmiotu, który otrzymał dofinansowanie;
4) warunkiem zawarcia umowy o dofinansowanie będzie złożenie deklaracji utworzenia przez podmiot punktu potwierdzającego profil zaufany, o którym mowa w art. 20 a ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
6. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację konkursu:
Na realizację konkursu Minister Administracji i Cyfryzacji planuje przekazać środki finansowe w wysokości 10 000 000,00 zł (dziesięć milionów złotych).
7. Termin składania wniosków o dofinansowanie:
1) wnioski o dofinansowanie należy składać w terminie 30 dni od dnia ukazania się ogłoszenia do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej lub na adres:
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Departament Informatyzacji
ul. Królewska 27
00-060 Warszawa
z dopiskiem:
konkurs na dofinansowanie projektu informatycznego o publicznym zastosowaniu
2) Wniosek złożony po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
8. Informacje dodatkowe
1) Oceny wniosków dokonuje Komisja Konkursowa powołana zarządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji nr 14 z dnia 5 grudnia 2014 r.w sprawie powołania oraz składu Komisji Konkursowej do przeprowadzenia konkursu, którego przedmiotem jest dofinansowanie budowy lub dostosowania stron internetowych do potrzeb osóbniepełnosprawnych (Dz. Urz. MAiC poz. 30) zgodnie z przepisami rozporządzenia;
2) Minister Administracji i Cyfryzacji rozstrzyga konkurs na podstawie oceny wniosków dokonanej przez komisję konkursową.
3) Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministra Administracji i Cyfryzacji.
4) Datą ogłoszenia wyników konkursu jest data ich zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministra Administracji i Cyfryzacji.
5) Wnioskodawca może złożyć do Ministra Administracji i Cyfryzacji odwołanie od wyniku konkursu, w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyniku konkursu.
6) Odwołanie wniesione po terminie nie podlega rozpatrzeniu. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu odwołania do urzędu obsługującego Ministra Administracji i Cyfryzacji
7) Minister Administracji i Cyfryzacji rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od dnia jego wpływu do urzędu obsługującego tego ministra.
8) Środki finansowe na dofinansowanie projektów są przekazywane podmiotowi, którego wniosek o dofinansowanie został wyłoniony w drodze konkursu, w formie dotacji celowej, na podstawie umowy zawartej między Ministrem Administracji i Cyfryzacjia tym podmiotem.
9) Minister Administracji i Cyfryzacji unieważnia konkurs, jeżeli:
a. w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie nie złożono żadnego wniosku o dofinansowanie,
b. żaden ze złożonych wniosków o dofinansowanie nie spełnia warunków określonych w ogłoszeniu o konkursie.
Informacja o unieważnieniu konkursu zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Ministra Administracji i Cyfryzacji;
10) wnioskodawców zachęca się do zapoznania z podręcznikami dotyczącymi dostępności stron internetowych udostępnionymi na stronie Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych oraz stronie Rzecznika Praw Obywatelskich a także rekomendacją udzielania zamówień publicznych na systemy informatyczne udostępnioną na stronie Urzędu Zamówień Publicznych.
[1] Minister Administracji i Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1254)
Link do formularza elektronicznego, za pomocą którego podmioty będą mogły składać wnioski o dofinansowanie wykorzystując elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP):
Wniosek o dofinansowanie projektów informatycznych o publicznym zastosowaniu lub przedsięwzięć wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego.
Pełna treść ogłoszenia została również zamieszczona w załączniku.
|