full |
Celem wytycznych jest zapewnienie wsparcia dla kontroli, w tym wskazanie jednolitych kryteriów merytorycznych realizacji obowiązku określonego w art. 25 ust. I pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne1 (dalej: ustawa
o informatyzacji), dotyczącego przeprowadzania kontroli działania systemów teleinformatycznych, używanych do realizacji zadań publicznych albo realizacji obowiązków wynikających z art. 13 ust. 2 ustawy o informatyzacji. Stosowanie jednolitych kryteriów merytorycznych pozwoli na porównywanie wyników kontroli pomiędzy podmiotami publicznymi, a także na ocenę stopnia spełniania wymagańw funkcji czasu dla danego podmiotu. Wytyczne nie stanowią powszechnie obowiązującego prawa, dlatego ich stosowanie nie jest obligatoryjne. Mając jednak na uwadze specjalistyczny charakter kontroli prowadzonych na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy o informatyzacji, mogą być wsparciem podczas ich realizacji. Dokument został opracowany w oparciu o stan prawny na dzień 4 listopada 2015 r. W wytycznych uwzględniono ustawę o informatyzacji, rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych2, ustawę z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowe/ (dalej: ustawa o kontroli) oraz Standardy kontroli w administracji rządowej.
|
Celem wytycznych jest zapewnienie wsparcia dla kontroli, w tym wskazanie jednolitych kryteriów merytorycznych realizacji obowiązku określonego w art. 25 ust. I pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne1 (dalej: ustawa
o informatyzacji), dotyczącego przeprowadzania kontroli działania systemów teleinformatycznych, używanych do realizacji zadań publicznych albo realizacji obowiązków wynikających z art. 13 ust. 2 ustawy o informatyzacji. Stosowanie jednolitych kryteriów merytorycznych pozwoli na porównywanie wyników kontroli pomiędzy podmiotami publicznymi, a także na ocenę stopnia spełniania wymagań w funkcji czasu dla danego podmiotu. Wytyczne nie stanowią powszechnie obowiązującego prawa, dlatego ich stosowanie nie jest obligatoryjne. Mając jednak na uwadze specjalistyczny charakter kontroli prowadzonych na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy o informatyzacji, mogą być wsparciem podczas ich realizacji. Dokument został opracowany w oparciu o stan prawny na dzień 4 listopada 2015 r. W wytycznych uwzględniono ustawę o informatyzacji, rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych2, ustawę z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowe/ (dalej: ustawa o kontroli) oraz Standardy kontroli w administracji rządowej.
|