full |
Struktura MAC
W skład ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Ministra,
2) Departament Administracji Publicznej,
3) Departament Budżetu i Finansów,
4) Departament Informatyzacji,
5) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków,
6) Departament Koordynacji Funduszy Europejskich,
7) Departament Poczty,
8) Departament Prawny,
9) Departament Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
10) Departament Społeczeństwa Informacyjnego,
11) Departament Telekomunikacji,
12) Departament do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego,
13) Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych,
14) Biuro Dyrektora Generalnego.
|
Struktura Ministerstwa
Skład Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji reguluje Zarządzenie nr 43 Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 lipca 2014 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Administracji i Cyfryzacji.
M.P.582.2014
ZARZĄDZENIE Nr 43
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 15 lipca 2014 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Administracji i Cyfryzacji
Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1. Ministerstwu Administracji i Cyfryzacji nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 97 Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Administracji i Cyfryzacji (M.P. z 2014 r., poz. 39).
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIK
STATUT MINISTERSTWA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
§ 1. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, zwane dalej "ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Administracji i Cyfryzacji, zwanego dalej "Ministrem", właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Administracji i Cyfryzacji (Dz. U. Nr 248, poz. 1479), do spraw:
1) administracji publicznej;
2) informatyzacji;
3) łączności;
4) wyznań religijnych oraz mniejszości narodowych i etnicznych.
§ 2. W skład ministerstwa wchodzą Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1) Biuro Ministra;
2) Departament Administracji Publicznej;
3) Departament Budżetu i Finansów;
4) Departament Informatyzacji;
5) Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;
6) Departament Koordynacji Funduszy Europejskich;
7) Departament Poczty;
8) Departament Prawny;
9) Departament Rozwoju Kapitału Ludzkiego;
10) Departament Społeczeństwa Informacyjnego;
11) Departament Telekomunikacji;
12) Departament do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego;
13) Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych;
14) Biuro Dyrektora Generalnego;
§ 3. Obsługę zadań Ministra zapewniają w szczególności:
1) w zakresie działu administracja publiczna:
a) Departament Administracji Publicznej,
b) Departament do spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych i Zarządzania Kryzysowego;
2) w zakresie działu informatyzacja:
a) Departament Informatyzacji,
b) Departament Społeczeństwa Informacyjnego;
3) w zakresie działu łączność:
a) Departament Poczty,
b) Departament Telekomunikacji;
4) w zakresie działu wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne - Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych.
§ 4. Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.
|