2020-04-09

ROZEZNANIE RYNKU w celu oszacowania wartości zamówienia Stworzenie aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem iOS oraz Android umożliwiające złożenie wniosku o oszacowanie strat związanych z występowaniem suszy w roku 2020 oraz świadczenia usług serwisowych dotyczących Aplikacji

1. Zamawiający

           

Ministerstwo Cyfryzacji; Departament Rozwoju Usług, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa

 

2. Tryb

 

Niniejsze Zapytanie nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do udzielenia zamówienia. Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej na warunkach określonych w Zaproszeniu i przekaże oświadczenie o przyjęciu oferty wybranemu Wykonawcy zamówienia.

 

3. Opis przedmiotu zamówienia

 

Aplikacja mobilna

Przygotowywane narzędzie, tj. aplikacja mobilna, powinno dostarczać w łatwy i szybki sposób możliwość złożenia wniosku o oszacowanie strat, niezbędne do procedowania w kolejnym etapie ubiegania się o dofinansowanie z tytułu poniesionych strat rolniczych wywołanych skutkami suszy, które mogą mieć miejsce w roku 2020.

Aplikacja ma działać na urządzeniach mobilnych dla dwóch systemów operacyjnych i powinna być opublikowana w odpowiednim środowisku dystrybucyjnym:

  • iOS – sklep AppStore
  • Android – sklep Google Play

Usługi w ramach współpracy

Świadczenie usług serwisowych dotyczących Aplikacji (Usługi serwisowe).

 

4. Uzasadnienie złożonego zlecenia

 

Niniejsza aplikacja została zlecona w celu utworzenia narzędzia do złożenia wniosku o oszacowanie szkód poniesionych przez wystąpienie klęski żywiołowej – suszy, która umożliwi uruchomienie na platformach mobilnych tj. systemie operacyjnym Android oraz iOS.

 

5. Wymagania stawiane Wykonawcy

 

Przy tworzeniu narzędzia należy zachować standardy tworzenia aplikacji mobilnych z wytycznymi WCAG 2.1 zgodnie z załącznikiem 1 do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848 ). Aplikacja prezentująca dane powinna spełniać wymienione poniżej istotne wymagania.

  1. wykonanie serwisu zgodnie ze standardami WCAG;
  2. responsywność (płynną obsługę za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak smartfony, tablety, panele dotykowe etc.) dla najbardziej popularnych systemów: Android oraz iOS;
  3. utrzymanie na odpowiednim poziomie bezpieczeństwa (tj. dokonanie zmian i wglądu do danych specyficznych jest możliwe jedynie po poprawnym zalogowaniu się do aplikacji)
  4. funkcjonalności narzędzia od strony użytkownika, obejmujące

Moduł A: logowanie się do aplikacji przy pomocy elektronicznego systemu identyfikacji zwanym Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej oraz bezpieczną formę wylogowania się.

Moduł B: Formularz składania wniosku obejmujący:

  • dane składającego wniosek (id producenta rolnego, dane kontaktowe)
  • dane dotyczące ewidencji szkód rolniczych na skutek klęski żywiołowej, suszy;
  • dane posiadanych działek rolnych;
  • dane upraw i hodowli;
  • dokumentację fotograficzną szkód rolniczych spowodowanych klęską suszy;
  • dokumentację ubezpieczeniową
  • oświadczenia i zgody formalne
  • Podsumowanie wniosku

Moduł C: możliwość przeglądania i weryfikacji statusu złożonego wniosku;

  1. szatę graficzną spójną z produktami. Portalu RP (www.gov.pl); z możliwością wprowadzenia do niej modyfikacji kolorystyki (np. wersja na okres żałoby narodowej). Projekt powinien uwzględniać także zastosowanie nazwy i logotypów Ministerstwa Rolnictwa;
  2. używanie przyjaznych dla użytkownika i zachęcających do korzystania rozwiązań użyteczności.
  3. aplikacja podczas jej użytkowania będzie komunikować się za pomocą protokołów internetowych w dwie strony z bazami danych mieszczącymi się na serwerach:

•          IUNG - Instytut upraw Nawożenia i Gleboznawstwa

•          ARiMR - Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

•          IERiGŻ - Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej

 

Szczegóły techniczne

Aplikacja zostanie przygotowana w otwartym frameworku Flutter stworzonym przez firmę Google. Kod źródłowy zostanie napisany w języku Dart. Zapewni to bezproblemowe działanie aplikacji w systemach operacyjnych Android oraz iOS. Minimalna obsługiwana wersja systemu Android: 5 (Lollipop) oraz iOS: 11.

Projekt zostanie stworzony w darmowym IDE firmy Google Android Studio. Kod przechowywany będzie w repozytorium GIT.

Aplikacja będzie oddawana do testów sukcesywnie wraz z postępami prac technicznych. Wersja iOS dostępna będzie dla wskazanych użytkowników poprzez platformę TestFlight. Wersja android dostarczana będzie jako plik APK lub testerom beta w Google Play Store.

 

6. Oferta cenowa

 

1. Wycena powinna być sporządzona w języku polskim.

2. Musi ona zawierać:

  1. dane oferenta,
  2. wycenę zawierającą informacje o łącznej cenie brutto i netto wykonania przedmiotu zamówienia wraz ze wskazaniem kosztów dla:
  3. przygotowania narzędzia,
  4. jednej godziny pracy programisty w ramach usługi modernizacji i rozwoju aplikacji;
  5. cena podana w wycenie powinna uwzględniać wszystkie koszty związane z wykonaniem powyżej opisanego zamówienia z wyodrębnieniem dwóch wariantów:
  6. platformy iOS
  7. platformy Android

 

7. Termin przekazania ofert cenowych

 

Ofertę cenową należy przesłać na adres Ministerstwa Cyfryzacji, Departamentu Rozwoju Usług, w wersji elektronicznej na skrzynkę poczty elektronicznej sekretariat.DRU@mc.gov.pl w terminie do dnia 15 kwietnia 2020 r., do godz. 14:00

 

8. Kontakt

 

Wszelkich informacji merytorycznych i organizacyjnych udziela:

Barbara Zarzecka

Barbara.zarzecka@mc.gov.pl

tel. 518 700 671

Anna Sieniutycz

anna.sieniutycz@mc.gov.pl

Tel. 222455790

 

 

AKTUALIZACJA

W wyniku prowadzonego rozeznania rynku wpłynęły sześć ofert:

 

 

Oferent

Cena wykonania i wdrożenia Aplikacji

Świadczenie usług serwisowych dotyczących Aplikacji (Usługi serwisowe)

1.

Ambrożkiewicz Sp. z o.o.

98 400zł

147,60zł/godzina

2.

ABAKUS Systemy Teleinformatyczne sp. z o.o.

50 042,55zł

110,70zł/godzina

3.

Redmobile sp. z o.o.

95 450zł

150zł/godzina

4.

nFinity.pl sp. z o.o.

108 240zł

98,40zł/godzina

5.

PTM Soft Przemysław Tomecki

108 240zł

12 300zł/rok

6.

SmallGIS Sp. z o.o.

135 300zł

246zł/godzina

 

Po przyznaniu punktów, zgodnie z kryteriami zawartymi w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia, zamówienie zostało powierzone firmie Redmobile sp. z o.o.

Niniejsze Rozeznanie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz. 459, z późn. zm.), jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) ze względu na szacowaną wartość zamówienia nieprzekraczającą wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000,00 euro.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..